Les hva som hendte natten før 22 juli, 2011

Av Henry Østhassel

Natt til 22. juli var jeg veldig sent i seng. Rett før jeg skulle legge meg ca. kl. 04.15 klikket jeg meg inn i våre nettaviser, og fikk se det berømte bildet fra Utøya av Jonas Gahr Støre og AUF-leder Eskil Pedersen. Umiddelbart slo tanken meg: "Nå må Norge passe seg". Tanken var bare en logisk konklusjon ut fra kunnskapen jeg har om Bibelens profetier og venstresidens eskalerende Israel-hets - og hadde ingenting med 22. juli å gjøre eller andre spesifikke datoer eller hendelser.

Jeg husket at vår finansminister Kristin Halvorsen et par år tidligere hadde deltatt i en demonstrasjon i Oslo mot Israel sammen med palestinere og Blitzere, og fant frem til bildet. Deretter lagret jeg begge bildene på skrivebordet og gikk og la meg. Når jeg våknet neste formiddag var 22. juli tragedien allerede i full gang.

Dette var selvfølgelig ikke noe Gud ville eller ønsket. Det er et resultat av at vi har kastet Gud ut av skoler og samfunn og erstattet Ham med lavpannet apelære og hedonistisk morallære. Når Gud ikke er ønsket trekker Han seg bort, og tomrommet fylles umiddelbart av ondskapen som bare er ute etter å stjele, myrde og ødelegge. Et av symptomene er Israel kritikk, jo lengre borte samfunnet beveger seg fra Gud jo større Israel-hat. Det begynner med litt forsiktig kritikk og utvikler seg etter hvert til direkte hat. De Islamske landene har jo som politisk og religiøst mål å utrydde Jødene og Israel, og legg merke til det djevelske kaoset der er i alle disse landene. Snart påfører vi oss selv kaos fordi vi er i ferd med å miste Guds beskyttelse fordi vi har forkastet Ham.

Henry Østhassel

Kommentarer